Zdravje je vrednota, ki se je včasih zavemo šele, ko zbolimo ali se poškodujemo.
Vsak je tudi sam svojega zdravja kovač. Naredite nekaj zase in za svoje zdravje.
AMBULANTA LAH, d.o.o.
Trata 7,
4224 Gorenja vas
 Zemljevid
112V primeru življenjske ogroženosti pokličite 112

Sedeči življenjski slog

Sedeči življenjski slog je dejavnik tveganja za bolezni srca in ožilja, srčni infarkt, možgansko kap, debelost, sladkorno bolezen, raka dojke in debelega črevesja, bolezni kostno mišičnega sistema, padce, poškodbe in depresijo. Ljudje, ki niso telesno dejavni imajo 20-30% večje tveganje za umrljivost, kot tisti, ki so zmerno telesno aktivni vsaj 150 minut tedensko.

Telesna dejavnost je vsako gibanje skeletnih mišic, ki porablja energijo. Priporočljiva je raznovrstna telesna dejavnost, najbolj primerna je hoja, kolesarjenje, ples, plavanje, planinarjenje, sodelovanje v športnih igrah, telesne vaje, ipd.

Telesna dejavnost je našemu telesu potrebna, da izboljšamo zmogljivost srca in ožilja, dihal, izboljšamo prekrvavitev, izboljšamo prebavo, krepimo mišice in sklepe, držo in ravnotežje.

S telesno dejavnostjo se sprostimo in izboljšamo počutje.

Za organizem je poleg premalo aktivnosti, škodljivo tudi pretiravanje pri telesni dejavnosti, zlasti ponavljajoče obremenitve samo določenih sklepov.

Za odrasle je za ohranjanje zdravja koristna vsaj 30 minutna zmerna telesna aktivnost (ko se vsaj malo preznojimo ali zadihamo, lahko pa se še pogovarjamo) vsaj 5 x tedensko, ali pa 20 minut intenzivne telesne aktivnosti vsaj 3x tedensko.

Če se poveča vadba na 300 minut tedensko se dosežejo še dodatne zdravstvene koristi.

Priporočljivo je, da čim več gibanja vključimo kar v svoj vsakdan. Namesto z dvigalom pojdimo po stopnicah, če je mogoče se odpravimo v službo ali šolo peš ali s kolesom.

Tisti, ki imajo povsem sedeči življenjski slog, naj pričnejo postopno z 15 minutno zmerno vadbo in potem postopno podaljšujejo čas in intenzivnost vadbe.

Bolniki z resnejšimi kroničnimi boleznimi se morajo posvetovati pred vadbo s svojim zdravnikom.